Szybkie generowanie zamówień to dość ważne zadanie do realizacji osób odpowiedzialnych za zakupy, ale oprócz szybkości wygenerowania zamówienia liczy się też adekwatność decyzji. W tym pomaga szybki dostęp w jednym miejscu do takich parametrów dla poszczególnych towarów jak aktualny stan magazynowy, sprzedaż w zadanym okresie, aktualne zapotrzebowanie wynikające ze złożonych zamówień od klientów (ZK) oraz aktualny stan niezrealizowanych zamówień u dostawcy (ZD).
Dlatego przygotowaliśmy proste rozwiązanie pozwalające na szybki dostęp to tych danych w postaci modułu Zamówienia do dostawcy dla Subiekt GT. Jego główne okno zaprezentowane jest poniżej.
W obecnej wersji zaoferowaliśmy kilka filtrów:
- możliwość wybrania pojedynczej grupy towarów dla której będzie przygotowywane zamówienie,
- możliwość wskazania dostawcy dla którego będzie generowane zamówienie – dany dostawca musi być przypisany do towaru aby pojawił się w polu tego filtru,
- filtr tekstowy, który ogranicza listę towarów do pozycji które w nazwie lub symbolu zawierają zadaną frazę w polu tekstowym.
Na potrzeby wyliczania sprzedaży za zadany okres, użytkownik ma możliwość wyboru okresu z listy Sprzedaż za okres gdzie do wyboru są wartości: 7, 14, 28, 90, 180 dni lub za ostatni rok. Na tej podstawie wyliczane są wartości dla kolumny Sprzedaż.
Dodatkowo można ew. ustalić procentową korektę prognozowanej ilości do zamówienia (możliwość wyboru z listy wskaźników na + (powiększenie) lub – (zmniejszenie) w polu Zmiana wyniku %.
Oprócz tego rozwiązanie wylicza ilość wynikającą z aktywnych, niezrealizowanych zamówień do klienta ZK jako Zamówione ZK oraz ilość wynikającą z aktywnych, niezrealizowanych zamówień do dostawcy ZD jako Zamówione ZD. Na podstawie danych widocznych w kolumnach wyliczania jest zawartość kolumny Do zamówienia ZD (prognoza) wg wzoru: Magazyn + Zamówione ZD – Sprzedaż – Zamówione ZK .
Wynikową listę pozycji można dodatkowo ograniczyć oraz zmienić sposób liczenia prognozy, korzystając z dodatkowych filtrów dostępnych na dole okna pod lista pozycji. Listę wynikową można szybko skopiować do schowka korzystając z opcji kopiuj pozycje do schowka. Dalej wystarczy wkleić dane do arkusza w Excelu np. w celu dalszej analizy danych i wygenerowania finalnego zamówienia poza Subiektem.
W aktualnej wersji jest też dostępna opcja wygenerowania zamówienia ZD do dostawcy, przy czym jeśli w filtrze Dostawca wskazany jest konkretny dostawca, to zostanie on oznaczony na tworzonym dokumencie. W przypadku braku wyboru dostawcy, zostanie utworzony dokument bez wskazania dostawcy, ale wszystkie pozycje z listy zostaną przeniesione do utworzonego dokumentu ZD. Warunkiem skorzystania z tej opcji jest posiadanie aktywnej licencji Sfery (wersja demo lub normalna licencja).
Czekamy na Państwa sugestie odnośnie oczekiwanych Waszym zdaniem funkcji. Zapraszamy do kontaktu mailowego na adres biuro@subiektywnedodatki.pl oraz telefonicznego pod numerem 793 552200.
Koszt modułu to 369 zł brutto za stanowisko. Zamówienia można składać przez sklep www.StrefaLicencji.pl (przycisk Zamawiam) z możliwością zapłaty przelewem lub kartą.